חמישה דברים שאסור להכניס לקורות החיים

מאת JobHunt

12121212

השבוע התפרסמה כתבה שמפרטת חמישה דברים שאסור להכניס לקורות החיים.

המידע בכתבה נלקח, כך נכתב, מאתר ביזנס אינסיידר ונשען על מידע של אחראי גיוס.

ובכן.. קראתי, עיינתי, התרשמתי… ואחרי 8 שנים בתחום הגיוס להייטק – מה אני אומרת? כן ולא 🙂

אני מסכימה עם המוצג בכתבה, ובעצמי חותרת לכתיבה עניינית של קורות חיים במטרה להשאיר רושם ראשון חיובי, זאת מתוך הנחה שמסמך קורות חיים נקרא ע"י מגייס מקצועי תוך 6 שניות בלבד.

הכתבה מתייחסת לחמישה דברים שאסור להכניס לקו"ח. הבא נתייחס אל כל אחד מהם:

1. פוטנציאל לאפליה

נכון, יש פוטנציאל לאפליה ולכן אני מעדיפה להמנע מהכנסת פרטים אישיים "מיותרים" לקו"ח. בתוך אלה – תאריך לידה, מקום מגורים וכד'. לגבי תמונות – יש מקרים שבהם הוספה של תמונה אישית יכולה להועיל ולשפר את קצב הפניות בעקבות משלוח קורות חיים.

2. כישורים מובנים מאליהם

הכתבה ממליצה להמנע מהכנסת כישורים "מובנים מאליהם" כמו "מיומנויות אופיס" ומעודדת הכנסה של תוכנות, שפות, מערכות הפעלה וכד' – שרלבנטיות לתפקיד. אני מסכימה שיש להבליט ולדאוג שכל מה שרלבנטי לתפקיד – יופיע בקורות החיים. עם זאת, הכנסה של "מילות באז", לכל הפחות, לא יפגע בסיכויים. יש דברים הרבה יותר גרועים שאפשר לעשות – שיפגעו בסיכויים למצוא עבודה.

המלצות: גם אני לא מכניסה את ההמלצות למסמך קו"ח עצמו. אני נותנת ערך רב יותר לשיחה עם ממליצים מאשר להמלצה כתובה. מצד שני, אני מעודדת ומחזקת קבלת המלצות בלינקדאין והפנייה לפרופיל האישי-מקצועי.

3. ניסיון עבודה לא רלבנטי

עם הטענה שאין להכניס ניסיון עבודה שלא רלבנטי – אני לא מסכימה. הגישה שלי אומרת: תלוי.
עבור בוגרי תארים טריים, למשל, ללא ניסיון רלבנטי כלל – ניסיון עבודה יכול ללמד עליך כעובד פוטנציאלי ולחזק את מועמדותך. עבודה שאינה רלבנטית לתחום עדיין יכולה ללמד על היכולת שלך לעבוד בצוות, על הנאמנות שלך למקום עבודה, עבודה תחת לחץ, עמידה בלו"ז ועוד. יש מקרים שבהם באמת אין טעם ואפילו ייתכן נזק בהכנסת ניסיון לא רלבנטי, אבל יש גם מקרים רבים שבהם – יש טעם וערך.

4. תיאורים מייגעים של משרות

ההמלצה היא להמנע מתאורים ארוכים ומייגעים של תפקידיך – יש להציג את תחומי האחריות שלך בתפקיד בצורה ממצה ועניינית. על כך ארשה לעצמי להוסיף – כדאי ומומלץ להראות כיצד הפעילות נתנה ערך לחברה. כלומר, מה ההישג המיוחד עבור פעילות/תפקיד/תחום אחריות.

הגישה הכללית כאן, לטעמי, נכונה. מנהלים ומגייסים מבלים זמן מאוד קצר (שניות בודדות) על קו"ח שלכם. בתוך כך, הרעיון הוא לאפשר להם ולכוון אותם לבלות את הזמן הזה – במקומות שישרתו אתכם.

5. חיפוש עבודה הוא מלאכת שיווק – קובץ קורות החיים שלכם הוא הפרסומת שלכם.

אם הצלחתם, בתוך 6 שניות, להשאיר רושם של עובדים שמייצרים ערך, לגרום למנהל/מגייס לראות את הערך שלכם כעובדים פוטנציאליים וחשוב מכל – להרים טלפון -> הפרסומת עובדת!

ועכשיו – צריך להתכונן לראיון!

בנימה אישית עוד יותר – כבר שמונה שנים שאנחנו בג'ובהאנט עוסקים בפרסום של מחפשי עבודה בהייטק ודואגים לשיווק עצמי נכון, ומיקסום הפוטנציאל האישי שטמון בכל אחד מאיתנו.  אל תשכחו לוודא שקורות בחיים שלכם משקפים אתכם.

2 תגובות לפוסט

  •  :  היי אוריאל, תודה על תגובתך ואני אכן מקבלת הרבה פידבקים כאלה - בעיקר מצפוניים. עם זאת, חשוב לציין שאם גבולות החיפוש שלך עוברים גם באזור המרכז או אפילו השרון - לציין כתובת במקום מגורים עלול להשפיע על הפניות אליך. עוד חשוב לציין, שהיום אסור להפלות על בסיס מקום מגורים. אני, באופן אישי, מעדיפה שמחפשי-העבודה שלנו יהיו בעלי הפריבילגיה לומר "לא" ולא שמעסיקים פוטנציאליים יאמרו עליהם "לא" מראש - על בסיס מיקום. אם יש לך מספיק פניות רלבנטיות כשמקום המגורים שלך מצוין על גבי קורות החיים - מעולה!! אם לא - שווה לחשוב על זה שוב. שיהיה בהצלחה!
  •  :  פעם באמת לא רשמתי מקום מגורים (אני תושב הצפון) והייתי שולח גם למשרות במרכז, עד שפעם אחת התקשרו אלי מחברה בכפר סבא ושאלו איפה אני גר ("כי זה לא רשום בקו"ח") ואמרתי שבצפון אז אמרו לי שלא רלוונטי. מאז החלטתי שבמקום להתבאס על טלפונים מסוג כזה, אני אכתוב את כתובת המגורים שלי ורק מי שזה רלוונטי עבורו ייצור איתי קשר.

השאר תגובה