למי אתם מתחפשים בראיון העבודה?

מאת JobHunt

מסכות

 

לפני כל ראיון עבודה, יש לחץ. בין אם אתם שועלי ראיונות ותיקים שכבר "מקיאים" את התשובות בראיון, או שרק התחלתם ללכת לראיונות לאחרונה, ההתרגשות והלחץ הם חלק בלתי נפרד מכל ראיון.

כל ראיון דורש היערכות חדשה, להתכונן, ללמוד על החברה ומוצריה, לחזור על החומר המקצועי, לבחור בגדים, להזיע מול מראיין שמעולם לא פגשתם.

כל זה גורם לכך שפעמים רבות אתם יוצאים מראיון בתחושת חרטה על משהו שאמרתם או שלא אמרתם, ורוצים לחזור אחורה בזמן כדי לעשות רושם אחר.

אבל איך להצליח לעבור את המשוכה הזו, ועדיין להשאר נאמנים לעצמכם?

3 עצות לראיון עבודה (ברוח פורים)

1. אל תתחפשו למישהו אחר: אין טעם להעמיד פנים שאתם אנשי צוות מעולים אם אתם למעשה זאב בודד שעובד במיטבו באופן עצמאי. על אותו עיקרון, כמובן שחשוב להמנע משקרים. השקר תמיד יחזור אליכם: בין אם תתקבלו לעבודה והבוס יגלה שאתם פחות מוצלחים מכפי שהצגתם את עצמכם, או אפילו אם רק ייפיתם יותר מדי את סיפור העזיבה שלכם מהמקום הקודם וזה עשוי לצוף כשהמגייס יתקשר לממליצים. אז עדיף לא לשים מסכות, אלא להציג את הדברים באופן הכן והטוב ביותר שאפשר.

2. אל תשכחו להביא משלוח מנות: אל תוותרו על כללי המשחק. אמנם כפי שציינו, כנות היא הדרך הנכונה, אבל זה לא אומר שאתם לא צריכים להשקיע ברושם טוב. גם אם אתם טיפוסים שהאותנטיות היא נר לרגליהם, ולא אוהבים להגיד רק את מה שהצד השני רוצה לשמוע, אתם עדיין צריכים לשחק את המשחק בצורה הטובה ביותר שאתם יכולים. אתם רוצים להתקבל – אז תתאימו את עצמכם למגייס ולחברה בה אתם מתראיינים.

3. אל תהיו ליצנים: ראיון עבודה הוא מעמד רציני. חוש הומור הוא דרך טובה לשבור את הקרח וגם למצוא חן בעיני המראיין, אבל זה לא מופע סטנד-אפ. אם הוא לא צחק איתכם בפעם הראשונה – עזבו, ובכל מקרה, אל תפריזו.

לעוד טיפים על התנהלות נכונה בראיונות עבודה, תוכלו לקרוא כאן.

נשמח לשמוע מכם טיפים גם כן!

צוות ג'ובהאנט.

 

 

השאר תגובה