שחזורי ראיונות עבודה -> ראיון ראשון +שני אינטל-משרת סטודנט
  • ראיון ראשון +שני אינטל-משרת סטודנט
  • לפני 11 שנים
    ע"י: יוסי ד
    סטודנט להנדסת חשמל ואלקט ראיון ראשון: שאלה 1: תחילה שאלו אם אני מכיר את מערכת ההפעלה LINUX ספציפית PERL לאחר שהשבתי שלא,ביקשו ממני לכתוב סקריפט שמקבל מהמשתמש 3 משתנים בודק אם סכומם מתחלק ב7 ללא שארית אם כן מדפיס BOOM אם לא מדפיס את סכומם,עזר:GOOGLE שאלה 2: מערכת תקשורת בין מעבד לזכרון,תחילה לצייר את קווי הכניסה והיציאה בין הרכיבים לאחר מכן ליצור בשפת C++ תוכנית שתבדוק אם בין קווי הכתובת או המידע יש נתק או קצר,כאשר נתק המוצא בגבוה,כאשר קצר בין הקווים המוצא יורד לנמוך שאלה 3: ליצור מערך רנדומלי מהמספרים 1 עד N ראיון שני: היו הרבה שאלות אני ארשום את אלו שאני זוכר שאלה 1: אתה סוחר שבבעלותו משקל מאזניים וברשותך סדרת משקולות בלתי מוגבלת מ1 קילו עד 40 קילו ברזולוציה של קילו,1,2,3,4...40 אתה שוקל סחורה ברזולוציה של קילו,מהו הסט המינימלי שתדרש לקחת איתך כדי שתוכל לשקול סחורה מ1 ועד 40 קילו בדיוק של קילו. שאלה 2: שטוטית קצת,שאלו אם קבל בהגדרתו הוא מעגל פתוח,איך קיים זרם? שאלה 3: ליצור בעזרת רכיב ROM 2X4 רכיב הממש and,or,XOR,not(bit wise) בין שני ביטים שאלה 4: צור תוכנית בC++ שמקבלת מספר בגודל של עד 7 ביטים ומוציאה את סכום האחדות במספר. ועוד מלא שאלות קטנות הראיון לא כלל שאלות אישיות לכן הוא היה מפוצץ בהרבה מאוד שאלות קטנות מקווה שעזרתי למישהו
  • לפני 8 שנים
    ע"י: 1_אורח_כללי
    המתנתי בלובי הכניסה של אינטל עד שיגיעו שני המראיינים. שני המראיינים הגיעו ונכנסנו לחדר הראיונות. חדר הראיונות בנוי בצורה שבמרכזו יש שולחן עגול ועל הקיר לוח עליו ניתן לכתוב בטוש לורד. חלקו הראשון של הריאיון היה בעיקרו שלב של היכרות. המראיינים הסבירו לי אודות הקבוצה, תפקידה באינטל, חשיבות התפקיד וכדומה. נשאלתי על ההיכרות ביני לבין מי שהמליץ עליי. כמו כן, שאלו אותי פרטים אישיים שרשומים בקורות החיים, אך נדרשה רמת פירוט מינימלית (ניכר היה, כי המטרה הייתה "לשבור את הקרח" ולאו דווקא לבצע אימות נתונים). בחלקו השני של הריאיון, ביקשו ממני לתאר את הפרויקטים אותם ביצעתי בלימודיי בטכניון (הנדסת מחשבים). אחד הפרויקטים היה רלוונטי יותר לעיסוק באינטל. ביקשו שאתאר את אחת מיחידות המעבד אותה מימשתי גם במהלך הפרויקט. כמו כן, ביקשו שאסביר במדויק את אופן פעולתה. נדרשתי לשרטט על הלוח סכימה של פעולת היחידה. לאחר מכן, ביקשו שאפרט על הפרויקט הנוסף אותו ביצעתי, רמת ההתעמקות הייתה שטחית יותר מכיוון שהפרויקט היה פחות רלוונטי לתפקיד. חלקו השלישי של הריאיון כלל בחינה: שאלה ראשונה עסקה בתכנות. התבקשתי לממש קוד C של פונקציה המקבלת כקלט מחרוזת ומחזירה את המחרוזת הפוכה. כאשר ה"פאנץ'" היה שאסור להשתמש בזיכרון עזר (לא ניתן להקצות מערך נוסף בנוסף למחרוזת המקורית, אבל כן ניתן היה להקצות משתנה עזר). מגבלה נוספת, הייתה איסור בשימוש בפונקציות של C, וכמובן היה צורך לפתור את הבעיה במעבר יחיד על המחרוזת. פתרתי את הבעיה. כאשר הפתרון לא היה מדויק, רמזו לי שעליי לתקנו וביצעתי זאת. הדגש היה בעיקר על נכונות הפתרון ופחות על פרטים הקשורים לסינטקס. לאחר מכן, הייתה שאלת המשך. השאלה היוותה הרחבה לשאלה הראשונה. בשאלה זו מקבלים מחרוזת המייצגת משפט ועליה להחזיר מחרוזת המכילה את המילים בסדר הפוך (כלומר בהינתן מחרוזת קלט "The grass is green" מחרוזת הפלט תהיה "green is the grass"). הכללים היו דומים לאלו של השאלה הראשונה, כאשר ביקשתי להשתמש בפונקציות עזר כגון: Strtok, Strstr, נאמר לי שהמטרה היא "ללכלך את הידיים" ולפתור את הבעיה ללא שימוש בפונקציות הקיימות בשפת C. לאחר מחשבה של מספר דקות, הצלחתי לפתור את הבעיה. הפתרון כלל בין השאר קריאה לפונקציה שמומשה קודם לכן, בה מותר היה לי להשתמש. אחר כך, ניתנה לי השאלה השנייה, בה נדרשתי לממש מכפל המקבל כקלט שני מספרים באורך 4 סיביות כל אחד. נאמר לי להתעלם מבעיות carry (כידוע למימוש מכפל, יש צורך ברוחב סיביות כפול, העניין הוזנח). בשלב הראשון, נדרשתי לממש מכפלה של x,y כאשר לא הייתה מגבלה על סיבוכיות זמן הריצה. הפתרון נרשם בשפת C, תוך כדי שברור שמטרת הקוד לתאר פעולה של מעבד, כלומר בפועל התיאור נעשה במעין פסאודו קוד. לאחר מכן נתבקשתי לשדרג את הפתרון, כך שסיביוכיות זמן הריצה תהיה ב-O(b) כאשר b הינו מס' הסיביות של כל מספר, כלומר סיבוכיות של O(logn) כאשר n הערך המקסימאלי שיכולים לקבל x,y. פתרתי את הבעיה ע"י פריסה של המכפלות תוך שימוש בפעולה << להכפלה פי שניים, שימוש בפעולת & למימוש כפל בין שתי סיביות, וסכימה של תת התוצאות הנ"ל.
  • לפני 8 שנים
    ע"י: 1_אורח_כללי
    היי, אשמח אם תוכל להראות דרך של פיתרון בה מימשת את זה אחר כך, ניתנה לי השאלה השנייה, בה נדרשתי לממש מכפל המקבל כקלט שני מספרים באורך 4 סיביות כל אחד. נאמר לי להתעלם מבעיות carry (כידוע למימוש מכפל, יש צורך ברוחב סיביות כפול, העניין הוזנח). בשלב הראשון, נדרשתי לממש מכפלה של x,y כאשר לא הייתה מגבלה על סיבוכיות זמן הריצה. הפתרון נרשם בשפת C, תוך כדי שברור שמטרת הקוד לתאר פעולה של מעבד, כלומר בפועל התיאור נעשה במעין פסאודו קוד. לאחר מכן נתבקשתי לשדרג את הפתרון, כך שסיביוכיות זמן הריצה תהיה ב-O(b) כאשר b הינו מס' הסיביות של כל מספר, כלומר סיבוכיות של O(logn) כאשר n הערך המקסימאלי שיכולים לקבל x,y. פתרתי את הבעיה ע"י פריסה של המכפלות תוך שימוש בפעולה << להכפלה פי שניים, שימוש בפעולת & למימוש כפל בין שתי סיביות, וסכימה של תת התוצאות הנ"ל. תודה רבה!
  • לפני 8 שנים
    ע"י: 1_אורח_כללי
    בשאלה הראשונה של הראיון השני: לא הבנתי איך אתה מודד גוף שמשקלו לדוגמא : 2 קילו לטעמי התשובה היא:1,2,4,8,16,32 אתה משתמש במשקולות האחרות בצד השני של המאזניים ביחד עם הסחורה, לדוגמה אם נרצה לבדוק האם משקל הסחורה 2 קילו, נוסיף את המשקולת במשקל 1 קילו ונשווה מול 3. ניתן לבדוק כך כל משקל בין 1 ל 40.
  • לפני 8 שנים
    ע"י: 1_אורח_כללי
    מי ראיין אותך?
  • לפני 11 שנים
    ע"י: 1_אורח_כללי
    בשאלה הראשונה של הראיון השני: לא הבנתי איך אתה מודד גוף שמשקלו לדוגמא : 2 קילו לטעמי התשובה היא:1,2,4,8,16,32
  • לפני 11 שנים
    ע"י: 1_אורח_כללי
    אני לא הבנתי את הפתרון של השאלה עם הROM. מישהו יכול לשפוך קצת יותר אור לגבי השאלה הזו?
  • לפני 11 שנים
    ע"י: 1_אורח_כללי
    זה לא רק מעצבן זאת סיטואציה הרבה יותר מלחיצה כשמסתכלים עלייך מאשר לעשות מבחן לבד מה שמקשה לחשוב בהיגיון לפעמים
  • לפני 11 שנים
    ע"י: 1_אורח_כללי
    כל המבחנים באינטל הם על לוח,קצת מעצבן,ראיונות אחרים שעשיתי היו כולם על דף נייר
  • לפני 11 שנים
    ע"י: 1_אורח_כללי
    היי, האם מדובר במבחן בכתב לבד או שנותנים לך לכתוב על לוח כשהם נמצאים בחדר?
  • לפני 11 שנים
    ע"י: חברוקי
    תודה רבה
  • לפני 11 שנים
    ע"י: יוסי ד
    ראיון ראשון: שאלה 1:כדי לעשות מה שהם ביקשו צריך דברים בסיסיים סינטקס בסיסי של תוכנית,אופרטורים,סינטקס קלט ופלט ותנאי הסתעפות. ברגע שיש לך את כל אלו הפתרון פשוט בכל שפה שהיא. שאלה 2: אתה טוען חיצונית לזיכרון בכתובת 0 את הערך FFFF כדי לבדוק קצר,אתה מריץ את המספרים 1,2,4,8,16,32,64 אם באחד מהם הערך הנשלף הוא FFFF אז יש קצר כי הגעת לכתובת 0 בטעות כדי לבדוק נתק אתה פשוט מנסה לקרוא מכתובת 0,אם לא קיבלת את FFFF זה אומר שיש נתק והגעת לכתובת אחרת שאלה 3: ממלא את המערך בסדר עולה מ1 עד N לאחר מכן עובר תא תא ועבור כל תא מגריל מספר מ1 עד N בעזרת פונקצית RAND אתה מבצע החלפה של התא עם התא שהוגרל המספר שלו ראיון שני: שאלה 1: סט מינימלי 1,3,9,27 הטריק הוא לחשוב על הנחת משקולות על שני צדדי המאזניים ובכך לכסות טווח גדול יותר שאלה 2: קבל הוא נתק בהגדרתו,התנועה של הזרם היא בעצם תנועה של מטענים מהלוח השלילי לחיובי ובעצם יצירת המטען על השפה של הקבל ובכך לקבל את המתח של המקור עליו,לכן קבל בDC במצב היציב הוא נתק מאחר ויש שיוויון פוטנציאלים עם המקור,במקור AC הקוטביות של הקבל משתנה בהתאם לתדר המקור ולכן יש זרם חילופין. חפרתי על זה יותר בהקשר של שדות אלקטרומגנטים,כי זה הניתוח הנכון יותר,אבל זה הניתוח המופשט שאלה 3: אתה פשוט טוען בROM את הערכים של הפעולות 0001 0111 0110 1100 כאשר and,or,XOR,not(a0 כאשר הכניסות הם קווי הכתובת a0,a1 בכל כתובת בזכרון יש את כל הפעולות לפי הסדר הנ"ל שאלה 4: אתה פשוט סוכם את השארית מחלוקה ב2 ולאחר מכן מחלק את המספר ב2 וממשיך ככה עד שהמספר מתאפס התוצאה היא מספר האחדות. מקווה שעזרתי
  • לפני 11 שנים
    ע"י: חברוקי
    תודה על שיתוף המידע. אפשר לשמוע מה ענית על השאלות, בקצרה?
  • לפני 11 שנים
    ע"י: יוסי ד
    לצערי לא
  • לפני 11 שנים
    ע"י: 1_אורח_כללי
    תודה רבה. לא ידעתי שבאינטל יש ראיונות עם אינטרנט. עברת את הראיון השני?